Hulp gezocht; bus loopt niet goed op benzine

Dit is de plaats voor iedereen, die dit forum willen leren.
marck
Mini Vanner!
Mini Vanner!
Ik rij een: Chevy G20

Hulp gezocht; bus loopt niet goed op benzine

Bericht door marck » 16 jun 2017 16:10

Goedemiddag,

Mijn naam is Marc en wij rijden een vette Chevy G20 conversion van uit 1991. Vorig jaar hebben we deze overgenomen met een relatief nieuwe motor en schakelbak en volledig omgebouwd als camper.
Volgende week dinsdag vertrekken wij voor drie weken naar Scandinavië en nu doet zich een probleem voor waar wellicht één van jullie mij mee kan helpen.
Vorige zomer hebben we de benzinetank weg laten halen zodat we met enkel gas de milieuzone in Rotterdam (waar we wonen) in mochten. Met deze reis voor de boeg en wat minder gaspunten in Scandinavië heb ik de tank er weer onder laten zetten. Verwachtende dat het meteen zou lopen, dit is echter niet het geval. Het lijkt erop dat er benzine bij het gas komt in de gasstand en ook op benzine loopt de auto niet lekker. Helaas is de garage waar ik dit heb gedaan niet helemaal vertrouwd met Amerikanen (goede les voor de volgende keer). Zojuist US car service uit Den Haag aan de telefoon gehad en er moet naar een paar dingen gekeken worden:
Het kan aan de benzinefilter liggen, deze kan dicht zitten
Het kan aan de fuel balls liggen, er kan geprobeerd worden deze dmv ultrasone aan de gang krijgen (allemaal verschillend per auto, kans de juiste te krijgen is klein)
En er moet brandstof injector cleaner BP ultimate 98 zonder bio-ethanol door.
Helaas zitten zij zelf de komende drie weken vol.

Zoals jullie misschien al doorhebben weet ik niet zo heel veel van auto's en zoek dus iemand die mij hier op korte termijn mee kan helpen. Dit weekend of maandagochtend...
Is er iemand die hier iets van weet en ook mee kan?
Enorm bedankt voor jullie hulp.

Groet,

Marc

Plaats reactie