probleem chevy , garage weet het niet meer

Alle vragen, die niet in de andere categorieën geplaatst kunnen worden.
Bericht
Auteur
powersofts
Mini Vanner!
Mini Vanner!

Re: probleem chevy , garage weet het niet meer

#16 Bericht door powersofts » 11 okt 2018 06:37

Super Franky.

CaPsLoCkEr
Echte Vanner!
Echte Vanner!
Ik rij een: Chevy Van

#17 Bericht door CaPsLoCkEr » 11 okt 2018 09:30

Bij een TBI blok moet de ontsteking inderdaad op 0° staan. Zoals eerder gezegd regelt de ecu dat.

Je blok moet warm staan zodat je een normaal stationair toerental hebt, en de bruine stekker achter de delco moet je uittrekken.

Als je je timing op 0 hebt afgesteld, kan je die stekker terug aansluiten. Wanneer je dan opnieuw even met het timinglight kijkt, zal je zien dat de ontsteking direct vervroegd wordt door die module.

Ben je zeker dat je een normaal stationair toerental hebt? zo rond de 500-600 rpm? Misschien is je ontsteking verkeerd afgesteld omwille van het feit dat je stationair (veel) te hoog zit?

powersofts
Mini Vanner!
Mini Vanner!

#18 Bericht door powersofts » 11 okt 2018 11:42

De chevy zou nu op 0 graden staan maar het vermogen is minder op het volle rpm bereik dat ik gewend was met mijn oude tbi blok(zowel op benzine als op lpg).
Ook merk ik dat de motor/bak aarzelt bij de hogere toerentallen om over te schakelen naar de volgende versnelling, bijvoorbeeld bij 100km/h
Er zit nu een nieuwe motor in met 1000km op de klok.
dus ik ga spoedig checken of het tijdstip ook echt op 0 staat volgens procedure.
De auto start overigens prima, en loopt met een mooi laag toerental stationair.
Wel springt de motor regelmatig een tantje over, goed hoorbaar bij de uitlaat. slechte bougiekabel?(s?).
komende tijd verder gaan ondezoeken.
Bedankt voor je duidelijke uitleg.

Als er nog tips zijn naast controleer tijdstip, controleer bougiekabels dan hoor ik dat graag.

Plaats reactie