Vacuumgestuurde EGR-klep

Alle vragen, die niet in de andere categorieën geplaatst kunnen worden.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
gmc-fans haarlem
Mini Vanner!
Mini Vanner!
Donateur
Donateur
Ik rij een: GMC 2500

Vacuumgestuurde EGR-klep

#1 Bericht door gmc-fans haarlem » 21 mar 2019 11:51

Heeft iemand documentatie die aangeeft bij welke onderdruk de EGR-klep BEGINT open te gaan? Bij mij gaat-ie te vroeg open en ik vermoed een te slappe veer om het diafragma naar beneden te drukken. De elektronische vacuumsturing (relais) is vernieuwd, de MAP-sensor en TPS-sensor zijn in orde. Dat de ECU een fout signaal uitstuurt lijkt me minder waarschijnlijk dan een verslapte veer.
Het gaat om een 5.7 V8 motor uit 93, een L05-type, met vacuumdoos bovenop de klep.
Op een Amerikaans forum kwam iemand op de proppen met zelf gemeten waarden aan een nieuwe klep: begint te openen bij 11 inch Hg, helemaal open bij 19 inch Hg. Dat heb ik als leidraad, maar ben benieuwd naar wat de fabriek opgeeft.
Nico
GMC Vandura 5.7V8 TBI 1993, kampeerbus, met vast bed en loeizwaar ambulancedak; kan 130 L LPG, 125 L benzine en 10 L drinkwater meenemen.

gmc-fans haarlem
Mini Vanner!
Mini Vanner!
Donateur
Donateur
Ik rij een: GMC 2500

Re: Vacuumgestuurde EGR-klep

#2 Bericht door gmc-fans haarlem » 16 mei 2019 12:50

Heb een handpomp en metertje gebruikt om de bestaande klep te meten: het vacuum verdween sneller dan ik het kon opbouwen. Het membraan moet volledig zijn verdwenen, het was een gigantisch vacuumlek. Geen wonder dat de motor onzalig liep. Leiding afgedopt en project afgesloten.
GMC Vandura 5.7V8 TBI 1993, kampeerbus, met vast bed en loeizwaar ambulancedak; kan 130 L LPG, 125 L benzine en 10 L drinkwater meenemen.

Plaats reactie